Jumaat, 24 September 2010

Ya Allah ya Tuhan kami, Sesungguhnya kami memohon kepada mu keselamatan pada agama dan kesihatan pada jasad, dan ditambahkan ilmu pengetahuan dan keberkatan rezeki dab bertaubat sebelum mati dan rahmat ketika mati dan keampunan setelah mati.



Ya Allah ringankan lah ke atas kami semasa sakaratulmaut, dan lepaskanlah kami dari api neraka dan kemaafan semasa diadakan perhitungan(hisab).Wahai tuhan kami janganlah engkau sesatkan kami setelah engkau beri petunjuk pada kami. Berilah kami rahmat dari sisi mu. Sesungguhnya engkaulah tuhan yang maha pemberi.


Ya Allah ya Tuhan kami, hidupkanlah kami dengan iman dan matikanlah kami dalam iman serta masukkanlah kami kedalam syurga bersama-sama iman.Ya Allah ya Tuhan kami ampunilah segala dosa kesalahan kami dan dosa-dosa kesalahan ibubapa kami serta kasihanilah mereka seperti mana mereka mengasihani kami semasa kecil. Ya Allah ya Tuhan kami, akhirilah umur kami dengan kesudahan yang baik dan janganlah kiranya engkau akhiri umur kami dengan kesudahan yang tidak baik.


Ya Allah ya Tuhan kami, kurniakanlah kami kebaikan didalam dunia ini dan juga kebaikan di dalam akhirat dan peliharalah kami dari azab api neraka.

0 comments: