Ahad, 13 Disember 2009

DEMI MASA

Assalamualaikum..

Ana tak tahu nape kali ni post bertajuk demi masa..ana teringatkan sms dari adik kenalan ana yang mengingatkan dan menyedarkan ana mengenai demi masa sesungguhnya kita dalam kerugian..sebelum tuu jum kita sama2 baca dan renungi surah al-'Ashr ayat 1-3..

1.Demi masa.
2.Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian,
3.kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya menaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.

Ayat ni selalu kita baca terutama selepas sesuatu majlis ilmu atau perbincangan umumnya..tapi ada yang sedar dan tahu maksudnya dan ada yang sdar tapi buat2 tak tahu dan ada yang tak tahu lansung..wallahualam..tapi ayat pendek ini menjelaskan kita akan kepentingan masa..

Pernah kita dengar berbagai2 ungkapan samada pantun, puisi, kata2 hikmah atau yang berkaitan dengan masa dibicarakan contohnya masa ibarat mata pedang, jika kita tidak menghargai dan mengaturnya dgn aktviti yang berfaedah, masa itu juga yang akan menghunus dan membunuh diri kita..

Malam ni ana dok termenungkan jadual sem 8 ana merangkap sem last insyaALLAH..napak mcm lenang jer tak padat sgt..tapi kalo ana tak aturkan dan gnakan msa btol2,, bahaya...terutama part projek sarjana muda 2..huhu...wallahualam..
(huhu..napknya xbleyy byk main laaa..kn fokus sem ni)hehehe


*jgn ada yg jeles tgk jadual ni..hehe

0 comments: