Isnin, 14 Disember 2009

SERVICE BAIK PUNYA ;)

Assalamualaikum...

Harini dah stat kuliah tapi lecture tak ada..maknanya takde kuliah laa.yuhuu.pelik masuk kelas jer tgk pelajar2 lelaki rmai yang datang..dalam fikiran ana aittt rajin guys datang untuk first day..selalu punya laa ksong hari pertama class setiap sem. tentu semua punya azam dan semangat baru yang membuak-buak untuk last sem ni...maklumlah dah hampir 4 thn bergelumang dengan Remote Sensing..(ini hanya telahan ana sahaja wahai rakan classmateku)..jika benar bagus dan sama-sama kita doakan agar semua 4SGS kali ni akan grad sama2 pada waktu yang telah ditetapkan..INSYAALLAH..

Aiiiittt bila dapat panggilan lecture cakap mggu pertama takde class ana apa lagi laju jer gerak nak pg makan isi perut yang bergurindam sumbang mnta diisi pastu direct pegi service JAGUH versi JGH 2952 ana bersama2 passion dan lagenda eskot..hehe..perh sampai kedai jer mak aittt ramaii betol pemilik2 beroda dua ingin service..sampai jer pomen dah angkat kenin tanya aiii kaklong apa masalah ..ana cakap biasa laa awal sem mahu diservice myak dan tayarnya..yang untung kalo ladies masuk bengkel atau pegi bengkel tak perlu tungu lama sangat dari org lelaki kejap jer siap, tapi kalo bab2 exsoseri mtr, fail betol..tak tahu mane satu minyak gearboard, nak tukar brand myk itam ape.ermmm kalo kdai cina huhh...mau banyak kena tipu..(huhu..bercakap ikut pengalaman)..sebab tuu ana selesa pegi kedai yang pomennya melayu nii..service baik punya dan murah..betolkan apa yang tak btol kat mtr ana padahal bayaran sama jer..ana tengok dekat mtr sahabat ana yang lain pun sama,.. sikap begini yang perlu diamalkan dalam bkerja iaitu perhidmatan yang terbaik ingin diberikan,, agar hasil yang diperoleh adalah terbaik dan terbaik..kpda YOoo(pomen) trima kasih JAGUH sakit kaklong datang lg..

Pastu ana pegi manjakan JAGUH ana dekat spa berdekatan..mana taknya sepanjang 1 sem lepas ana tak mandikan JAGUH ana tuu..rupa dah macam budu,,,yang putih jadi itam yang itam nak jadi putih..kat kedai ni??service biasa aja boleh laa bagi 3 bintang,,,lagipun ana tak tau kaedah snow yang digunakan dalam step memandikan JAGUH ana tuu..yang keje pun semua org apa entah nak kata indon bukan mcam org Thailand, tapi xde bunyi sleng2 kelate,,maybe filipine takpun kemboja..entah laa nasib die apa ana cakap..huhhh .amboiii JAGUH beruntung betol dapat tuan yang malas macam ana ni...tak pasai2 hang masuk spaa..ana ni pun xpernah2 mask spaa..huhu..

Lepas ciap jer spaaakan JAGUH, ana pegi plak tukar broadband ana yang rosak entah shock knpa plak..alhamdulillah nasib masih dlm waranty boleh tukar yang baru,,,service kat celcom alumni UTM baik punya...mesra pelanggan akak tuu..slamber cakap pelat ganu..mane taknya promote kedai dah boleh bayar bill dan service macam2..ni ana nak tlong war2kann kat semua student UTM dan staf2 atau sedara saudari semua..Kedai celcom UTM kat alumni dah bley nk byr bill ker tkar simkad ker, naik taraf simkad jadi power ranger..pendek kata semua boleh.tak perlu nak pegi JJ bayar bill tak perlu pg kempas kalo ada masalah pape..datang sini jer...ana apa lagi rasmikan perhidmatan kat kedai ni tkar simkad dr 2G pada 3G..enth kebenda ana buat tapi akak tuu layan service baik punya.(akak celcom kalo baca ni mahu bagi ana diskaun byr bill..hehe)..

Pastu ana balik ingt nak baringkan badan jap..tapi xboleh ingt janji nga engineer dell pkul 4..skang dah pkul 3..

Baru jer nak rest dapat msj..*hai azi, i'm Aoran from dell, boleh saya jumpa kamu di blok MA2..* aii dalam hati ana janji pkul 4 tapi ni baru pkul 3..tanya punya tanya rupanya die dah dekat cafe tungu ana..awal betol..liptop ana ni bergedik skrinnya..nasib dalam waranty,,jadi dell antar la engineer datang baiki liptop ana ni..tersengguk2 ana menungu Aoran ni baiki nak tdo tempat awam..ramai orang.. nak tak nak ana kena laaa cipta soalan2 cepumas pasal liptop tuk Aoran..Aoran ni pun bagus gak friendly dan jawab soalan ana yang kadangkala soalan tak masuk akal dijawabnya dengan baik..tahniah Aoran anda menang soalan cepumas dan menangi hadiah sabun buku..huhu..semua orang dekat cafe napak hairan Aoran tuu bukak n baiki liptop ana...ada yang siap datang tanya apa buat dan bagi soalan cpumas plak kat Aoran..tapi Aoran bagus dijawabnya dengan tenang sambil tangan ligat tukar motherboard dan lcd liptop ana..dalam masa sejam lebih siap semuanya..service Aoran kali ini boleh bagi 5 bintang,,ciap cucikan kipas laptop dan habuk2 laptop ana..blum part die soletapkan skrin ana gna plastik supaya skrin ana tak berabuk..pastu bagikan link web untuk ana cari driver psal laptop ana..memang service yang terbaik diberikan dan begitu tenang lembt dan kemas kerjanya..terima kasih Aoran dan Dell..

Pastu???apa lagi ana buat??huhu..balik rehat dan rehat...then kuar pg makan.......setle..nilai terbaik ana dapat hari ini..ialah:
untuk melakukan sesuatu kerja kita kena bagi komitmen yang tingi dan ikhlas supaya hasilnya dapat yang terbaik..bukan kita sahaja yang akan dapat kepuasan dan yang terbaik..tetapi orang sekeliling yang dekat dan memerlukan perkhdmatan kita....tenang dan berhemah dalam melakukan kerja akan terbit bila kita begitu komited dan ikhlas untuk melakukan yang terbaik..Wallahualam..sekian

0 comments: